Teoria gier i sztuczna inteligencja w grach
Drzewa minimaksowe🔗
- P. Beling Teoria gier i dwuosobowe gry z doskonała informacją – prezentacja
- P. Beling Algorytm alfa-beta i MTD(f) – prezentacja
- P. Beling Sztuczna inteligencja w grach – prezentacja, m.in. o algorytmie Monte Carlo Tree Search oraz grach bez doskonałej informacji
- P. Beling Praktyczne Aspekty Programowania Gier Logicznych – praca magisterska (Politechnika Łódzka, Łódź, 2006) zawierająca opis wielu algorytmów (Min-Max, alfa-beta, tablica transpozycji, …) oraz szczegóły implementacji programu grającego w warcaby klasyczne
- connect4 – kod źródłowy gry, napisany w C++ na potrzeby edukacyjne
- Przygotowane przez studentów prezentacje z przykładami działania algorytmu alfa-beta:
1, 2, 3, 4
- Strony prezentujące działanie algorytmu alfa-beta: 1, 2
- M. Simic Expectimax Search Algorithm – odmiana algorytmu Min-Max dla gier z czynnikiem losowym
- J. Levine Monte Carlo Tree Search - wykład na temat algorytmu Monte Carlo Tree Search, zawierający przykład (od 3:24)
- P. Beling Min-Max i Alfa-Beta – zadania z generatorem drzew gier
Twierdzenie Sprague’a-Grundy’ego🔗
Gry jednoosobowe, łamigłówki🔗