Spis Treści
Systemy licytacyjne
Wstęp
Wszystkie systemy powstały przy współpracy z moimi partnerami i są oparte na bazie wspólnego języka. Pliki sformatowano za pomocą dostępnych poniżej narzędzi. Pliki tekstowe mają kodowanie UTF-8.
Piotr Beling - Monika Budna
Piotr Beling - Iza Jaworska
Piotr Beling - Maciek Turant
Narzędzia do formatowania opisów systemów
Opis i pobieranie
Archiwum (v0.1 z 2 V 2008) zawiera zestaw narzędzi ułatwiających opisywanie systemów licytacyjnych dla gry w brydża. Oprócz skryptu symbole.py (objętego licencją GPL), zawiera także skrypt mktree autorstwa Matta Kruse.
Dokumentacja
Działanie skryptu symbole.py
Skrypt symbole.txt czyta opis systemu z pliku tekstowego i zapisuje jego przetworzoną wersję w pliku wynikowym w formacie czystego tekstu lub HTML, w kodowaniu UTF-8.
Sposób wywołania programu: python symbole.py plik_wejściowy plik_wynikowy
Plik wejściowy powinien istnieć i mieć kodowanie UTF-8.
Format pliku wynikowego jest wybierany na podstawie jego nazwy. Jeśli ma ona rozszerzenie htm lub html (jest postaci: nazwa.htm lub nazwa.html) to zostanie użyty format HTML, w pozostałych przypadkach zostanie użyty czysty format tekstowy.
Uwagi:
-
Jeśli plik o nazwie wybranej dla pliku wynikowego istnieje to zostanie bez ostrzeżenia nadpisany.
-
Nazwy plików wejściowego i wynikowego muszą być różne.
-
Podanie nazwy pliku wynikowego jest opcjonalne. Jeśli nie zostanie ona podana to zostanie użyta nazwa taka jaką ma plik wejściowy z przedrostkiem to_print_.
Opis pliku wejściowego
Plik wejściowy powinien być odpowiednio sformatowanym plikiem tekstowym w kodowaniu UTF-8. Do jego stworzenia potrzebny jest dowolny edytor tekstu potrafiący zapisywać w tym kodowaniu, np. notepad2 dla Windows lub gedit dla GNU/Linux.
Przykład
= Fragment systemu licytacji opartego o Wspólny Język =
== Otwarcia: ==
1t - 11-14PC w składzie równym lub 15,5+PC i 5+t lub 18+PC
1k - 11-18PC 5+k lub 4k-4-4-1 lub 11-15PC 4k-5t
== Dalsza licytacja: ==
=== Licytacja po otwarciu 1t: ===
1k - 0-6PC lub 15+PC bez starszej czwórki i młodszej piątki lub 7-9PC 6+t/k
1c/p - 11,5-15,5PC 3-4c/p lub 15,5-17PC 4c/p i 5+t lub 18PC-acol 5c/p
2ba - 17+PC
3ba - 15-16PC
1ba - 19-22PC, skład równy, *mogą być starsze 4ki i brzydkie 6k*
1c/p - 7+PC, 4+c/p
1ba - 7-11PC, bez 4+C/P
(ktr) - 13+PC, 4-3 w starych
pas - negat, 3+t
rktr - 10+PC
=== Licytacja po otwarciu 1k: ===
1c/p - 7+PC, 4c/p
1ba - //dopracować znaczenie
2t - 5-4 na młodych //nie wiadomo gdzie 5// 11,5-15PC
Bardziej rozbudowane przykłady znajdują się wyżej na tej stronie.
Objaśnienia
Linie otoczone symbolami =
, ==
, ===
, itd. stanowią nagłówki (kolejno: rozdziałów, podrozdziałów, itd.).
Używane są polskojęzyczne skróty dla kolorów: p
dla ♠, c
dla ♥, k
dla ♦, t
dla ♣.
Każda odzywka opisana jest w pojedynczej linii.
Wcięcia (spacje lub tabulatory na początku) poszczególnych linii decydują o strukturze dokumentu. W przykładowym dokumencie przed bezpośrednimi odpowiedziami w sekwencji 1t-1k stoi jedna spacja (można też użyć tabulatora), zaś linie opisujące znaczenia odzywek po (dłuższej) sekwencji 1t-1k-1c/p rozpoczynają się dwoma spacjami.
Odzywki stanowiące interwencje przeciwników umieszczone są w nawiasach (...)
.
Tekst zawarty pomiędzy dwoma *
będzie wyróżniony.
Tekst umieszczony za znakami //
stanowi komentarz. Komentarz kończy się wraz z kolejnym wystąpieniem znaków //
lub wraz z końcem linii.
Opis pliku wynikowego
Plik wynikowy zawiera tą samą treść co plik wejściowy, jest jednak inaczej sformatowany.
Nazwy kolorów (p
, c
, k
, t
) są (w odpowiednich miejscach) zamienione na odpowiednie symbole kolorów (♠, ♥, ♦, ♣).
W przypadku użycia formatu HTML zostaną użyte odpowiednie style dla nagłówków, wyróżnień (czcionka pogrubiona) i komentarzy (pochylona niebieska czcionka). Dodatkowo w tym formacie możliwe jest ukrywanie i ujawnianie znaczeń dalszych odzywek (odpowiedzi, itp.).
Uwaga: Do poprawnego wyświetlania pliku w tym HTML niezbędne są wszystkie pliki o rozszerzeniach .css, .gif i .js zawarte w archiwum z programem.