Teoria gier i sztuczna inteligencja w grach
Drzewa minimaksowe
- P. Beling Teoria gier i dwuosobowe gry z doskonała informacją – prezentacja
- P. Beling Algorytm alfa-beta i MTD(f) – prezentacja
- P. Beling Sztuczna inteligencja w grach – prezentacja, m.in. o algorytmie Monte Carlo Tree Search oraz grach bez doskonałej informacji
- P. Beling Praktyczne Aspekty Programowania Gier Logicznych – praca magisterska (Politechnika Łódzka, Łódź, 2006) zawierająca opis wielu algorytmów (Min-Max, alfa-beta, tablica transpozycji, …) oraz szczegóły implementacji programu grającego w warcaby klasyczne
- connect4 – kod źródłowy gry, napisany w C++ na potrzeby edukacyjne
- Przygotowane przez studentów prezentacje z przykładami działania algorytmu alfa-beta: 1, 2, 3
- Strony prezentujące działanie algorytmu alfa-beta: 1, 2
- J. Levine Monte Carlo Tree Search - wykład na temat algorytmu Monte Carlo Tree Search, zawierający przykład (od 3:24)
- P. Beling Min-Max i Alfa-Beta – zadania z generatorem drzew gier
Twierdzenie Sprague’a-Grundy’ego
- P. Beling Twierdzenia Boutona oraz Sprague’a-Grundy’ego – prezentacja
- P. Beling Obcinanie gałęzi w drzewach gier bezstronnych (wersja robocza) – prezentacja
- J. Radoszewski Wykład 6. Teoria gier oraz mirror wideo z wykładu na youtube
- Wikipedia: Twierdzenie Sprague’a-Grundy’ego
- Przygotowane przez studentów prezentacje z przykładami wyznaczania optymalnych strategii: 1
- Chomp Explorer – działające w przeglądarce narzędzie do oglądania nimberów pozycji gry Chomp
- P. Beling przykładowe zadanie
Gry jednoosobowe, łamigłówki
- P. Beling Gry jednoosobowe – prezentacja